11 Aralık 2014

Cote d'Azur (Mavi Kıyılar) Gezisi - Fransa


 
Hiç beklemediğimiz bir zamanda yaptık Güney Fransa gezisini.
"2014 yılında bir yere gidemeyiz", "Ne iznimiz var ne paramız" derken hem izin hem de bütçe işlerini ayarlayabildik ve belki de 3 kişilik ailemizle son yurt dışı gezisini yaptık.
Tabi bebek de karnımda ama o sayılmaz değil mi? ;)

Olayın başlangıcı işyerinde bir arkadaşımın bir gün gelip "T.H.Y. kampanya yapmış, ben de eşimle bir yerlere gitmek istiyorum, nereyi tavsiye edersin?" diye sorması oldu.
O ve eşi için Lizbon'u ayarladık birlikte.
Ona bakınırken içimdeki gezgin sesini yükseltti:
"Neden sen de bakmıyorsun, haftasonu ile birleştirip birkaç günlük bir gezi yapılabilir pekala"
"Tamam, bir bakayım" dedim kendisine, "Neden olmasın?"
Nerelere gitmek istediğimi düşündüm ve kojoyu da mesaj üstüne mesaj atarak taciz ettim.
"Şurası mı olsun, burası mı, acele cevap, biletler tükeniyor" diye diye Fransa üzerinde fikir birliğine vardık, bir gün içinde.
Biletleri aldım, Ankara-İstanbul uçuşlarını ayarladım.
Kalacak yer için ai.r.bnb sitesinden ev bakındım.
Rotayı çıkarttım.
Araba kiraladım.
Sağolsun Çokoprenses bana çok yardımcı oldu.
Ayrıca Tüten'in de aynı yere yaptığı gezinin notlarından faydalandım.
Ve 4 günlük bir rota oluşturdum.
Bütün bunlar 2-3 gün içinde oldu bitti :))
Ve 2 ay kadar sonraki seyahat için tüm belgeleri hazırlayıp bir kenara koydum.
Son haftaya kadar da tekrar gezi planı ile ilgilenme fırsatı bulamadım, iyi ki erken davranmışım!

Şimdi, neresi bu Cote d'Azur denen Mavi Kıyılar?
Fransa'nın güney sahilindeki Marsilya'dan başlayıp Monako'ya, daha doğrusu İtalya sınırındaki Menton'a kadar 200 kilometrelik bir sahil şeridi Cote d'Azur.

Nedir bu kıyıların özelliği?
Marsilya'nın batısında, İspanya sınırına kadar olan sahil lagünler, deltalar, uzun kumsallarla kaplı. Bölgede turizm fazla gelişememiş. Ancak "Fransız Rivierası" denilen doğu bölümü özellikle Cannes-Menton arasındaki bölümü. İtalya'dan Cannes'a kıyı hattını izleyen Alp Dağları'ndan denize uzanan kayalıklar, suyun berraklığının ve lacivert parlak renginin sırrı. Bölgenin cazibesinin nedeni bu.

Ama haksızlık etmeyelim, bölgenin güzelliği sadece sahil şeridi değil, iç taraftaki tepelerin üzerindeki köyler. Asıl mimari ve tarihi miras bu dağ köylerinde gizli.

3 gece 4 günlük bir rota ile Cote d'Azur'u rahatça gezmeniz mümkün. Tabi sezon dışı gidildiği için deniz aktiviteleri bu programda yer almıyor. Eğer sahil ve denizi de kapsayan bir gezi planlıyorsanız gezi sürenizi 1-2 gün daha uzatmanızı tavsiye ederim.

Nice konaklamak ve geziyi kontrol etmek adına çok iyi bir şeçim oldu. Hem şehrin doğusuna hem de batısına kolaylıkla ulaşabildik. Üstelik şehri ben çok sevdim. Meydanlar geniş, sahil şeridi ferah, yemekler güzel. 
Ama Marsilya'ya da gitmek isterseniz belki bir yerde daha konaklamayı düşünebilirsiniz. Çünkü Nice'den günübirlik Marsilya gezisi yorucu olur.

Bizim rotamız:

1. gün: Nice'e varış ve Nice gezisi.
2. gün (Şehir Gezisi): Nice - Antibes - Cannes - St Tropez - Nice
3. gün (Köy Gezisi): Nice - St Paul de Vence - Grasse - Valbonne - Mougins - Biot - Nice
4. gün: Nice - Eze - Monaco - Monte Carlo - Nice (Öğleden sonra dönüş)

Çıkarttığım rotada 4. günkü güzergah 1. gün gerçekleşecekti. Son gün Nice'e ayrılacaktı. Hatta 1. güne Cap Ferrat ve Villa Franche-Sur-Mer eklenecekti ama son güne kalınca uçağa yetişebilmek adına buraları pas geçtik.

Mavi Kıyıların büyük şehirlerinden Marsilya'yı rotaya dahil etmedim çünkü kim ile konuştuysam sadece Marsilya için onca yolu gitmeye değmeyeceğini ağız birliği etmişçesine söylediler. Çok fazla göçmenin yaşadığı, kozmopolit yapısı ve ticaret merkezi olması nedeniyle trafik ve kalabalık ile uğraşılmasının zor olacağı, onun yerine birkaç köy daha görmenin daha akıllıca olacağı da edindiğim bilgiler arasındaydı. Herkes aynı şeyi söyleyince ben de rotadan çıkarttım, pişman değilim :)

Biz Kasım ayında gittik bu geziye.
Hava yumuşaktı ama çok yağmur yağdı. Özellikle 2. ve 3. gün yağmur altında dolaştık hep. Arabanın varlığı rotayı tamamlamıza izin verdi ama araba olmasaydı asla yapamazdık. Yağmur nedeniyle bazı yerlerde hiç fotoğraf çekemedik, bu nedenle buraları yazabilir miyim bilemiyorum, deneyeceğim :)
Sanırım Ekim ayı sıcaklık ve hava koşulları açısından daha ideal olacaktır.
Ama kojonun dediği gibi "Bu paraya uçak bileti satılırsa ancak bu aylarda satılır":P

Haritalar buradan, buradan ve buradan

4 yorum:

  1. Ben o Antibes'e gidemedim ya icimde kaldi :) Sorf o yuzden yine gidesim var o taraflara :)

    Bizim ilk araba tatilimizdi bu rota. Cok eglenmistik hey gidi gunler hey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçin, tekrar gidilesi yerler bence. Antibes'i bahane edip gidin walla, zaten İngilizlerin 2. adresi buralar, size gitmesi gelmesi çok kolaydır :)
      Eski günleri yad edeceksin, ne güzel! Tabi doğru dürüst foto bulup koyabilirsem :P

      Sil
  2. Süper yerler gezmişsin, 6 ayımı geçirdiğim Fransa benim için de çok özeldir.
    Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'i sevmemiştim ama kıyı kesimi tam benlikmiş :)
      Sevgiler benden de..

      Sil

SOSYAL AĞLAR


İZLEYENLER

Blog Arşivi

HER GÜN MUTLAKA

NE ARADINIZ, YARDIMCI OLALIM?

Kişisel Blog

Copyright © Benden ve Bizden | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com